Top
FORKLÝFT AKÜ BAKIMI VE ÝDEAL ÞARJ VE DEÞARJIN EKÝPMAN KULLANIM ÖMRÜNE VE ÝÞ GÜVENLÝÐÝNE OLUMLU ETKÝSÝ

FORKLÝFT AKÜ BAKIMI VE ÝDEAL ÞARJ VE DEÞARJIN EKÝPMAN KULLANIM ÖMRÜNE VE ÝÞ GÜVENLÝÐÝNE OLUMLU ETKÝSÝ

FORKLÝFT AKÜ BAKIMI VE ÝDEAL ÞARJ VE DEÞARJIN EKÝPMAN KULLANIM ÖMRÜNE VE ÝÞ GÜVENLÝÐÝNE OLUMLU ETKÝSÝ

Traksiyoner akülerinizi þarj ederken bir plana baðlý kalmanýz gerektiðini biliyor muydunuz?

• Traksiyoner akülerde tam þarj ve tam deþarj prensibine uyulmalýdýr. ARA ÞARJ yapýlmamalýdýr.

• Traksiyoner akülerde þarj seviyesi %20'ye kadar kullanýlabilir. Bundan sonra dip þarja sebebiyet vermemek için tam dolum yapýlmalýdýr. Þarj seviyesi %100 olmadan þarjdan çýkarýlmamalýdýr.

• Akü kapasitesinin %15’lik bir akým ile þarj edilmeli ve tam dolum için 10-12 saate ihtiyacýnýz bulunmaktadýr.

• Unutulmamalýdýr ki %20 kapasiteye kadar kullanýlmayýp ara þarj edilmek istendiðinde ekonomik ömründen 1 döngü azalacaktýr.

• Akü tam þarj edildikten min 30 dakika sonra saf su ilave edilmelidir.

• Eksik saf su ile akünün kullanýlmasý veya þarj edilmesi akü içerisindeki plakalara zarar vereceðinden ötürü akü ömrünün çok hýzlý bir þekilde bitmesine sebep olan en önemli faktördür.

• Þarj ve deþarj döngüsünün uzun ömürlü olabilmesi için üreticinin belirlemiþ olduðu uygun þarj redresörü kullanýlmalýdýr.

• Traksiyoner aküler þarj esnasýnda iken bulunduðu ortam havalandýrýlmalý ve yanýcý parlayýcý veya kývýlcým üretecek maddelerden uzaklaþtýrýlmalýdýr.

• Servisinize yýlda 1 kez Traksiyoner akünüzün elektroliz yoðunluðunu ölçtürünüz.

• Tam dolu bir aküde 1/28 gr/cm3 altýndaki hücrelerin deðerleri kararsýz voltaj üreteceðinden önce kapasite kaybýna daha sonrada ekipmanýnýzýn elektronik kartlarýna zarar verebilir.

• Akünüz þar ediliyorken þarj cihazý ile akü arasýndaki soketi yük altýndayken çýkartmayýnýz.

• Akünüzün üzerinde, redresörde ve ekipmanýnýzda bulunan akü soketlerinde herhangi bir kýrýk çatlak gibi bir kusur var ise acil olarak deðiþtiriniz.

• Akü baðlantý soketleri üzerinde yanlýþ takýlmayý önleyen sigortalar bulunmaktadýr bunlarýn uygunluðunu kontrol ediniz.

• Akünüz üzerinde bulunan baðlantý kablolarý zaman içerisinde özelliðini yitirecek ve gözle görülür bir þekilde þiþme yapacaktýr. Belli aralýklar ile baðlantý kablolarý kontrol edilmeli sorunlu olanlar yenisi ile deðiþtirilmelidir.

• Akü üzerindeki baðlantý kablolarýný akü hücrelerine baðlayan, üzerleri yalýtýmlý özel civatalar zaman içerisinde gevþeyebilir, gevþeyen civatalar ark oluþturarak yangýn çýkmasýna sebebiyet verir.

• Ekipmanýnýz hareket ettikçe içerisindeki aküde hareket etmekte ve baðlantý cÝvatalarý gevþemektedir. Belli aralýklar ile civatalar kontrol edilip gevþemiþ olanlar sýkýlmalýdýr.

• Akü hücrelerini bir arada tutan akü kasasý izolasyonu, çarpa delinme korozyon vs gibi çeþitli sebeplerle hasar gömüþ olabilir. Eðer akü kasasý ve akü baðlantý konnektörü arasýnda kýsa devre görüyorsanýz ekipmanýnýzýn elektronik kartlarý risk altýndadýr. Acil olarak akü kasasý izolasyonunu yaptýrýnýz.
Forklift akü bakýmý.

www.emfismakinalari.com

www.emfistif.com.tr

www.hepsiburadaforklift.com

Ýletiþim Bilgileri : +90 (850) 215 05 98
                         📧info@emfistif.com.tr

WhatsappWhatsapp